Vutimunade kasu ja kahju organismile

EestiEnglishРусский
Vutimunade kasu ja kahju organismile, kuidas toituda

 

Vutimunade kasulikkusest organismile teati juba ammustest aegadest. Neid kasutati paljudes maades igapäevase toiduna immuunsuse tõstmiseks, samuti ka ravi eesmärgid. Sellepärast on vajalik täpsemalt selgitada millist kasu ja kahju vutimunade söömine naise, mehe ja lapse organismile toob. Samuti on huvitav teada milline on nende koostis ja kalorsus.

 

Mille poolest on vutimunad kasulikud? Nende koostis

 

Vutimunade kasulikkus ja raviomadused on tingitud nende unikaalsest koostisest. Need väikesed munad sisaldavad endas palju kasulikke aineid mis on vajalikud inimese organismi elutegevuseks. Seejures on nende koostis tasakaalustatud ja sobib igapäevaseks tarbimiseks nii toorelt kui ka valmistatud kujul.

Vutimunade koostises on palju selliseid vitamiine nagu A, D, B6, B12 ja samuti mitmeid makro- ja mikroelemente: Kaalium, naatrium, magneesium, raud, fosfor, vask, kroom, koobalt.

Samuti on vutimunades suures koguses aminohappeid nagu metoniin, triptofaan, tsistiin, lüsiin, aspargaan- ja glutamiinhape.

 

Vutimunade kalorsus

Vutimunade kalorsus on: 158 kalorit 100 grami kohta

Ühe toore vutimuna kalorsus onkeskmiselt 17 kalorit

Keedeetud vutimuna kalorsus on keskmiselt 15 kalorit

 

Vutimunade kasulikud omadused inimese organismile

Unikaalne vutimunade koostis, mikro- ja makroelementide rohkus, muudavad vutimuna asendamatuks toiduaineks kogu inimese organismile. Regulaarne vutimunade söömine väikestes kogustes soodustab kogu organismi tegevust, immuniteedi tugevnemist ja tõstab toonust.

 

1. Vutimunade kasulikud omadused avalduvad nende mõjus seedetraktile. Organism omastab vutimune hästi, ega ärrita mao limaskesta. Rahvameditsiinis kasutatakse vutimune laialdaselt maohaavade ravis (soodustab haavade parenemist).

2. Vutimunade tarvitamine avaldab kasulikku mõju aju ja närvisüseemi tegevusele, tugevdades ja stimuleerides nende tööd. Paljude eksperimentide tulemusena selgus, et inimestel, kes vutimune sõid, paranes mälu.

3. Tänu vutimunades suurtes kogustes leiduvale ainele, nagu koliin, aitab selle tarvitamine koos söögiga tunduvalt kergemine omastada kolestorooli. Seejuures organismi kahjustamata.

 

Kasti:

Koliin ehk B4-vitamiin on bioaktiivne essentsiaalne biomolekul, mis kuulub B-rühma vesilahustuvate vitamiinide hulka ja on ka mikrotoitaine ning on mikrokogustes igapäevaselt vajalik enamiku organismide pea kõikide füsioloogiliste protsesside toimimiseks. Erinevatest vormidest on bioloogiliselt tähtsaim fosfokoliin.

 

4.Vtuimunad on kasulikud ka aneemia korral, aidates kaasa toksiinide ja raskemetallide eemaldamisele organismis. Samuti suurendava vutimunad hemoglobiini taset veres.

5. Vutimunade tarvitamine on kasulik inimese südame-veresoonkonnale. Kasulikud mikroelemendid, mis leiduvad vutimunades, aitavad kaasa südamelihaste ja veresoonte tugevdamisele. Alandavad hüpertoonia riski ja isheemilise haiguse tekkimisele.

6. Jaapani teadlaste uurimistulemuste kohaselt aitab vuttide munade söömine kaasa radionukliidide eemaldumisele inimkehast.

7.Vutimunade lisamine oma toiduratsooni, mõjub soodsalt küünte ja juuste väljanägemisele.

8.Vutimunade kasulike omaduste seast võib esile tuua võime aeglustada vähirakkude kasvu ja arengut inimese kehas.

9.Vanuritel, kes söövad vutimune, on täheldatud nägemise ja kuulmise paranemist, ebameeldiva liigesvalu vähenemist ja keha üldist tugevnemist.

 

Märkus:

mitte vähem kasulik pole ka vuttide munakoor, mis koosneb 90% kaltsiumkarbonaadist ja mis hästi imenduv inimkehas ning mis on meie kehale väga heaks kaltsiumi allikaks. Enne söömist tuleb vutimunade koori keeta keevas vees nende desinfitseerimiseks, seejärel jahvatada.

 

 

Vutimunade kasu naise organismile

 

Kas vutimunade söömine on kasulik naise organismile? See küsimus vaevab paljusid naisi. Siit saate vastuse.

Vutimunade mõõdukas söömine on väga kasulik naise organismile. Need tugevdavad tervist ja mõjuvad positiivselt ka välisele ilule ning aitab hoida orgaismi õiges toonuses.

 

1. Positiivne mõju naise ilule. Paljud naised ja neiud on vutimune kasutanud erinevate maskide tegemiseks näo ja keha jaoks. Samuti juuste jaoks, sest nende väikeste munade unikaalne koostis aitab anda näonahale terve välimuse ja ilu, tugevdab ja annab kauni läike juustele, samuti mõjub soodsalt küünte tervisele ja välisilmele.

2.Mille poolest on vutimunad kasulikud rasedatele? Raseduse ajal vutimunade tarvitamine mõjub soodsalt loote kasvule, paljude kasulike ainete sisaldus vutimunas aitab tugevdada tulevase ema immuunsus-süsteemi, pehmendab toksoosi võimalikku ilmingut ja vähendab raseduse katkemise riski.

3. Mille poolest on vutimunad kasulikud rinnaga toitjatele naistele? Sel tähtsal eluperioodil söödud vutimunad avaldavad positiivset mõju toodetud rinnapiima kvaliteedile ja kogusele.

 

 

Vutimunade kasu mehe organismile

Vutimunade unikaalne koostis on mehe organismile kasulik igas vanuses. Nende regulaarne tarbimine avaldab positiivset mõju kogu mehe organismile. Seejures eriti tähtsaks tuleb pidada munade positiivset mõju potentsile (suurendab potentsi, seksuaalset iha, parandab sperma kvaliteeti ning reproduktiivse-süsteemi tervist ja normaalset toimiist).

 

Samuti on vutimunad kasulikud meestele pideva füüsilise koormuse korral või spordiga tegelemisel, sest neis on suur valgu, kaltsiumi ja paljude teist kasulike mikroelementide, vitamiinide sisaldus, mis soodustavad organismi kiiret taastumist ning lihasmassi kasvu.

 

 

Vutimunade kasu lastele

Lülitades vutimunad laste menüüsse võite olla kindlad, et meed mõjuvad esmajoones soodsalt lapse vaimsele arengule. Samuti tugevdavad nad noort, kasvavat organismi üldiselt. Ainult 1-2 muna päevas aitavad tugevdada lapse immuunsüsteemi ja küllastatud tema organismi paljude kasulike vitamiinide ja mineraalainetega, samuti vähndavad 4-5 korda riski haigestuda külmetushagustesse.

Tuleb meeles pidada, et vutimunade ei tohik kuritarvitada (liigsöömine), osta ainult kvaliteetseid mune ja mitte unustada õige ja mitmekülgset tervislikku toitumist, mis on oluline iga lapse jaoks.

 

 

 

 

 

 

Vutimunade kahjulikkus ja vastnäidustused nende tarvitamisel

Nii nagu paljud teisigi munatooteid, tuleb ka vutimune tarvitada toiduks mõõdukas koguses ja mitte kuritarvitada neid, vaatamata nende väikestele mõõtmetele. Vutimunade kasutamise kahjulikke omadusi ja vastunäidustusi on tuvastatud:

1. Tooreste vutimunade travitamisel on tähtis enne söömist ettevaatlikult ja hoolikalt neid pesta (munakoor), et organismi ei satuks kahjulikke baktereid.

2. Vutimunade travitamisest tuleks hoiduda inimestel, kes on allergilised munavalge suhtes.

3. Vutimune ei soovitata süüa inimestel, kellel esineb neeru- või maksahaigusi.

 

Kuidas tarvitada vutimune toiduks?

Kõige kasulikumad on toored vutimunad, sest päras termilist töötlemist (keetmine, praadimine jm) väheneb nendes leiduvate kasulike ainete kogused. Kasulikud on ka munad, mida on keedetud 30 sekundit.

 

Tähtis teada: Kõrge A-vitamiini sisalduse tõttu, mis koguneb organismis, ei tohiks korraga süüa enam kui 20 vutimuna. Vutimunade igapäevase tarbimise korral piisab, kui süüa kuni viis muna päevas.

 

 

Kummad munad on kasulikumad: vuti või kana munad?

Igas vutimunas on kaks korda rohkem inimesele kasulikke vitamiine kui kanamunas. Vutimunade kasuks võime lisada ka tunduvalt kõrgema kaltsiumi ja fosfori sisalduse, mis on vajalikud inimorganismile.

 

Kokkuvõtteks võime märkida, et vutimunad on inimese organismile väga kasulikud igas vanuses. Nii toorelt süües kui ka keedetult. Peamine asi on seejuures teada normi ja mitte kuritarvitada. Samuti tuleks süüa ainult kvaliteetseid ja värskeid mune.

 

Allikas:

https://infoeda.com/perepelinye-yajca-polza-i-vred-dlya-organizma-kak-prinimat.html